BAKA BAKA LITEN KAKA

I morgon är det min sista dag på jobbet. Det känns skitkonstigt, jättekul, läskigt, spännande, ledsamt... Allt på en gång. Och jag kommer helt säkert lipa...
.
I alla fall. Eftersom det är sista dagen måste jag så klart bjuda på lite bakverk! Jag hade helt sjukt mycket beslutsångest över vilken av mina favoriter jag skulle göra; after eight-kladdkaka, vit chokladdkaka eller pekannötspaj? Men till slut bestämde de andra att jag skulle göra after eight.
Så här snygg blev den första gången jag gjorde den, men den blev ännu snyggare andra och tredje gången faktiskt, men det har jag så klart inte bild på. Och den är våldsamt god! Receptet kommer från Kalasgott.
.
Eftersom det är mig det här handlar om har det så klart inte gått smärtfritt. Vi hade tydligen slut på bakplåtspapper... Kakan går förstås bra att göra ändå, men det är värre med marängerna som jag gör åt "invaliderna" (glutenallergikerna)...
Vanliga ugnsformar fick bli lösningen, resultatet vet jag inte än men jag är minst sagt orolig... Dessutom blev det alldeles för mycket marängsmet (jag gjorde visst för ett helt kompani istället för 3 personer) och jag visste inte om man kan spara den i kylskåpet över natten så det fick bli en marängbotten tillagad i vanlig kakform och några små fula maränger också.
.
Detta ska bli MYCKET spännande!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Tack för jätte god kaka ! :) Fick norpa åt mig en liten bit idag :D

2011-04-29 @ 14:31:46
URL: http://priss.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0