LISTA

I brist på energi och annat vettigt att skriva om idag tänker jag helt enkelt låna utmaningen som Teresia hade på sin blogg. Det var svårare än det såg ut! Framförallt TV-programmen, jag följer egentligen ingenting på TV just nu... Och var ska man egentligen börja med önskelistan? Jaja, här kommer i alla fall utmaningen (mina svar är utan inbördes ordning):


4 TV-program jag ser:

❀ Blue bloods - upptäckte vi idag och det var ju riktigt spännande! (Jag gissade rätt på mördaren!)

❀ Mythbusters - alltid spännande och kul. Och så är jag ju lite avundsjuk på dem, tänk att få hålla på och leka och spränga grejer dagarna i ända?!

❀ Dödlig fångst - jag kan inte påstå att jag kollar särskilt aktivt på det, men det brukar av någon anledning visas på vår TV rätt så ofta. Kanske för att det kommer efter Mythbusters och man är för lat för att byta kanal?

❀ Sveriges mästerkock - försöker jag komma ihåg att kolla på av 3 enkla anledningar: mat är gott, Per Morberg är med, och jag har följt Jennies blogg Kalasgott (med en massa underbara recept!) i nästan ett och ett halvt år.

 

4 saker jag gjort idag:

❀ Jobbat (och halvt skrattat ihjäl mig vid kaffet, så pass att jag inte fick någon luft och verkligen grät)

❀ Varit på regnig promenad med Dixie

❀ Handlat + lagat + ätit mat (min goda sallad igen)

❀ Varit på BodyPump med Bodil och Cilla (de tre musketörerna!)


4 saker jag längtar efter:

❀ SOMMAR!! (Finns det faktiskt någon som INTE längtar till sommaren nu?)

❀ 2:a maj

❀ Nästa Floridaresa

❀ Påskbordskryssning med jobbgänget i morgon

 

4 saker på önskelistan:

❀ Ett stort fint hus vid havet med stort kök, stort badrum, stor altan och trädgård, stora fönster och någon annan som städar! (Det är väl helt realistiskt att önska sig va?)

❀ En liten brown & tan kompis åt Dixie

❀ Bli pensionär så att jag kan spendera hela vinterhalvåret i Florida (ja men visst, alla tjugotreochetthalvt-åringar (ni ser ju, jag är nästan halvvägs till 50 redan!) drömmer väl om att bli gammal och rynkig och få gå i pension? Eller??)

❀ En varm vinter 2011-2012. Jag kan nöja mig med 15 plusgrader, det är helt okej. Jag är inte omöjlig på det viset.

 

Så där ja, varsågoda och fortsätt utmaningen!


Kommentarer
Postat av: pubes

sv: bitch, its mine! i saw it first! :O

2011-04-13 @ 23:17:16
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: issa - rappare och låtskrivare

allt bra? :D



kram!

2011-04-14 @ 10:05:40
URL: http://issabellek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0