VÅRSTÄDNING - EFFEKTIVT OCH BRA

Jäklar vad fint det börjar bli här hemma nu! Jag och Dixie har bestämt oss för att städa som dårar under mina 3 lediga dagar så att det ska bli riktigt vårfint. Eller ja, jag kanske ljög lite. Vi har inte kommit så långt än.
.
Jag tvättade en maskin kläder igår som jag glömde hänga, och alltså måste tvätta om idag. Jag tvättade fönstren i vardagsrummet igår, och har alltså kvar fönstren i matsalen, köket, sovrummet och råddrummet (om jag alls orkar tvätta det fönstret, det går ju ändå knappt att gå in där liksom).
.
Fönstret bakom soffan i vardagsrummet var det som var i störst behov av tvättning, eftersom Dixie jämt ligger där med nosen tryckt mot rutan. Det var alltså FULLT av nosmärken. Gissa vad hon gör just nu?
Mycket riktigt. Nu ligger hon där igen, men nosen pressad mot rutan och morrar på förbipasserande hundar. Det känns otroligt värt att ha lagt ner en massa energi på att tvätta det fönstret. Jag tror bestämt att jag ska fråga om hon inte kan tvätta det själv i fortsättningen.
.
Ja, vi har alltså inte riktigt kommit så långt som jag inbillar mig att vi har. Dammsugning och -torkning har vi inte ens börjat tänka på än. Och gardinerna som vi köpte till sovrummet för en vecka sedan? Nej jag har inte hängt upp dem. Jag vet faktiskt inte ens var vi har lagt dem... Jag är så bra på det här med att städa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0