Ibland går det inte riktigt som man tänkt sig

Idag har varit en helt sjuk dag. Ingenting har riktigt fungerat som jag velat och det har varit mycket stress. Eftersom det blir alldeles för långt att räkna upp allt tänker jag bara berätta den sista händelsen, den summerar dagen ganska bra.
.
Bodil och jag hade planerat redan förra veckan att gå på bio och se Bridesmaids idag, hon skulle komma via och hämta mig typ en halvtimme före. Efter mathandling stack jag och sprang och precis när jag kom innanför dörren plingade det på...
.
Dixie skällde och meddelade att någon var på intågande.
.
Jepp, det var Bodil, bion började en timme tidigare än jag trodde. Med hjälp av någon högre makt hann jag ändå både ducha och slänga i mig mat innan vi susade iväg. "Vi hinner vi hinner!" och jag sade att det skulle bara fattas nu att det är fullbokat, det skulle vara så typiskt min tur.
.
Och vad tror ni händer? Mycket riktigt, lagom tills vi börjar närma oss luckan meddelar de att det nu är fullsatt. Ja men visst. Ni är inte heller förvånade va?
.
Nåja, det blir ett nytt försök på torsdag (den här gången ska jag BOKA!) och vi hade trots allt en mycket trevlig kväll ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0