Man måste bara älska spontana kvällar

Igår kväll skulle vi inte göra någonting alls. Bara vara hemma. Riktigt så blev det inte... Pappa ringde och undrade om inte vi skulle komma ner till Arken Garden så han kunde få bjuda oss på efterrätt - ett sådant erbjudande kan man ju bara inte tacka nej till!
.
Husets glass. MUMS! Det var ingen liten portion heller, jag orkade ungefär med hälften, men gott var det!
.
Sedan dök mamma upp och plötsligt hade vi varit där så länge att vi fick gå in gratis till pool partyt! Där var det drag, folk badade och (väldigt) lättklädda damer med påfåglar på huvudet dansade framför poolen.
Inte världens bästa bild, men jag känner att budskapet går fram ändå. Det var lite häftigt faktiskt, det kändes inte som att man var på Åland! Pappa tyckte att det kändes som Egypten och undrade varför en Transmar-lastbil körde förbi ute i öknen.
.
Vi träffade på Julia i vimlet också!
.
Hon är inte alltid så här psycho, jag lovar. I övrigt var det ganska dåligt med kändisar (=folk som man känner), men några stycken hittade vi i alla fall. "Riktiga" kändisar fanns det däremot en del av, bland annat såg vi Peter Magnusson (ni vet han från Hey Baberiba och allt sådant där) och Patrick Ekwall (från TV4) ett par gånger.
.
Men roligast var helt klart att jag hittade Egoina i vimlet! Och att jag faktiskt inte var för mesig för att gå fram och säga hej! Hehe.
.
Orka göra något åt våra röda ögon...
.
Så ja, det blev helt oväntat en himla rolig och händelserik kväll som slutade med att vi lyckades tigga till oss ett mycket vackert Arken-paraply för att kunna gå hem i ösregnet som kom från ingenstans, trots att vaktchefen inte alls tyckte att vi förtjänade något paraply - tur att jag är så söt så jag fick ett ändå!

Kommentarer
Postat av: pubes

sv: haha! ja, men det skulle hålla upp till 4 timmar, så det räcker ju till en kväll på krogen typ ;)



NÄ, va fusk! Har du fått träffa Egoina?! Hon är ju bara för underbar! :)

2011-08-20 @ 18:19:45
URL: http://pubes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0