Tårtdag

Den här dagen kan sammanfattas väldigt enkelt med ett enda ord: tårta. Till kaffet bjöd Patrik på en sinnessjukt god kladdkakstårta (det kan på fullaste allvar vara det godaste i tårtväg jag har ätit i hela mitt liv), det var nämligen hans sista dag idag. Snyft. Men som tur är kommer han nog att gästspela lite nu och då!
.
Så sjukt gott så ni kan inte ens föreställa er... Riktigt kladdig kladdkaksbotten, någon typ av chokladkräm/-grädde, daimbitar och spritsad choklad... Mmmmmmums! Galet gott. Och lite väl mäktigt - jag ville ju äta mer men det fick liksom inte rum!
.
Till middag blev det smörgåstårta som blev över igår. Jag ÄLSKAR smörgåstårta! När (inte om) jag blir rik pensionär ska jag leva endast på smörgåstårta, bara för att det är så himla gott.
.
Mera mmmmmmums! Och lite dregel.
.
Men hörni, det slutar inte ens där! För dessutom fyllde Christofers mamma år idag, så det blev tårta till efterrätt också! Fast då pallade jag faktiskt inte mer, min tårtmage sade stopp, så det blev "bara" en liten kakbit för mig.
.
Nu blir det sängen, jag lär somna fort tack vare min tårtkoma (som paltkoma fast pga tårta alltså), imorgon bär det av till Stockholm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0