Wonderful

Jag älskar jobbdagar som slutar med att alla (eller åtminstone jag) skrattar så benen viker sig, tårarna sprutar och luften tar slut. Ni har ju hört om bland annat pantmaskinen och facerape-maffian (på tal om det har jag ju glömt bort att berätta om århundradets roligaste facerape! Men det får vi ta en annan gång), men det har varit lite lugnare de senaste dagarna.
.
Idag när vi hade kämpat med att rätta kassan långt (nåja) efter att vi hade stängt och började bli riktigt trötta visade Patrik mig något som fick mig att vika mig dubbel av skratt. Vid varje kassadator hängde det en rosa PostIt-lapp där det stod "PUK-kort".
.
Jaha? tänker ni. Ja, det var givetvis jag som hade slagit knut på tungan tidigare på dagen. Och det fick tydligen inte glömmas bort!
"Och här har du numret, PIN-koden, PUK-kortet.... NEJ! PUK-KOOOOODEN! Och simkortsnumret..."
.
Ja, just då tyckte jag inte att det var så hysteriskt kul, men jag trodde ju inte att någon hörde! Gah. Det är ju nästan i nivå med pantmaskinen... Förutom att jag insåg direkt att jag råkade säga fel. Näe, pantmaskinen tar nog priset.
.
Patrik har en svart Angry Bird i sin bil. Tidigare var jag så avundsjuk så jag nästan grät, men nu har jag fått en gul bara för att jag är så söt (tror jag?) så nu är jag nöjd ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0