2011-lista

Jaha hörni, om vi skulle ta och köra en liten lista på året som gått istället för att prata julklappar och julmat osv, låter det okej? Julen kan jag helt enkelt sammanfatta som en otroligt bra och trevlig jul, med bra julklappar och god mat. Okej, lista, here we go! (Listan hittade jag bl.a. på Fannys blogg)
1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Mja, det enda jag kan komma på är att jag sprang tjejmilen, det hade jag inte gjort tidigare.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag brukar inte ge några nyårslöften så jag har varken hållit eller brutit något.
3. Fick någon du känner barn?
Jo, det känns som att det var flera men de enda jag kan komma på just nu är Kjell och Johanna som fick en liten flicka nu i december!
4. Dog någon som stod dig nära?
Jo, min älskade älskade farmor.
.

.
Farmor, farfar och pappa. Julen 2006.
.
5. Vilka länder besökte du?
USA, Norge, Finland (jo jag räknar det som ett annat land eftersom jag så sällan åker dit), Sverige (det räknar jag däremot egentligen inte som ett annat land i och för sig, men det är det ju), mellanlandade i Tyskland på väg hem från Florida, mellanlandade i Danmark på väg hem från Norge.
6. Är det något du saknade 2
011 som du vill ha 2012?
Njäe, egentligen inte. Det skulle vara lite välbehövlig semester då! Lite mer vett skulle inte heller skada ibland i och för sig.
7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
2:a maj - första dagen på nya jobbet, och 18:e oktober - dagen då vi hämtade Bella på Arlanda och blev tvugna att övernatta på en soffa i terminal 5 (det var en spännande upplevelse kan jag säga!)
8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Hmm... Där måste jag nog säga mitt jobb!
9. Vilket var ditt största misstag?
Bra fråga. 
10. Vilket var ditt bästa inköp?
Bella! Och tatueringen med Dixies tassavtryck.
.


Dixie, Bella och jag myser för fullt!
.
11. Vad spenderade du mest pengar på?
Bella och Floridaresor.
12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Floridaresan, hundarna, hundarnas husse, roliga vänner, nya jobbet... Mycket!
13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har klarat mig ovanligt bra faktiskt (peppar peppar!), förutom att jag har bränt mig ett par gånger på plattången och så där då.
14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
Det finns ganska många faktiskt, men bland annat Vår tid vårt land och Sexy and I know it.
15. Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år?
Över lag måste jag nog säga att jag har mått himla bra faktiskt!
16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Det finns det väl alltid. Hundarna, lägenheten, hemsidan... Ja det finns nog en hel del som jag önskar att jag hade haft mer tid för.
17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Nej faktiskt inte, jag har nog försökt vara så tidseffektiv som möjligt! Det skulle vara onödiga funderingar då.
18. Hur ska du fira julafton?
Jag hade en väldigt bra julafton måste jag säga! Den kan låta lite hysterisk men det var den inte. Mysig frukost på finjulporslinet (som vi bara använder på julafton och juldagen), pappas julgröt hos morfar, åkte runt med julgodis och julklappar, åkte till sambons familj för Kalle Anka, middag och julklappsutdelning, och efter det till min familj för mer julklappar, kaffe, vin, skitsnack, spel osv.
.

.
Mmmm, julaftonsfrukost!
.
19. Blev du kär?
Det var jag redan.
20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Jag har sett ovanligt lite på tv, så det har jag faktiskt inget svar på. Ålcoms ReTV och Spin har väl egentligen varit det bästa på tv, så att jag kan se sådant jag har missat i efterhand!
21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej jag är inte särskilt hatisk av mig. Jag hatar bara en enda person och det har jag inga planer på att sluta med.
22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Jag har inte hunnit läsa så mycket böcker, men böckerna som blev True Blood serien var jag helt fast i i våras.
23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Jaa, denna får jag nog passa på.
24. Önskade du dig något som du fick?
Det mesta fatiskt, jag önskade mig inte så mycket egentligen så.
25. Önskade du dig något som du inte fick?
Njäe, inte vad jag kan komma på nu åtminstone!
26. Vilken var årets bästa film?
Oj, jag har sett flera bra filmer. Sista Harry Potter-filmen gillade jag riktigt mycket, In time var också riktigt bra. Baksmällan 2... Ja, svårt att bara säga en, jag har sett många som jag har gillat!
27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade tårtkalas, åt god mat, drack vin, hade trevliga människor på besök och var ut på krogen och gjorde bort mig. Förutom den sista delen var det en himla trevlig födelsedag måste jag säga!
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Jag antar att denna fråga syftar på nya människor så då är svaret lätt: mina underbara kollegor!
29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Jobbkläder! Annars? Det som känns bäst just då, vilket den senaste månaden oftast har varit min älskade Nasse-färgade one piece.
.

.
Min bästa vän.
.

.
Fast jag kan faktiskt se ut så här också....
.
30. Vad fick dig att må bra?
Är inte det samma som fråga nr 12? Vad som gjorde mig glad? Det enda jag kan tillägga är i så fall träning.
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Eh? Pass?
32. Vem saknade du?
Farmor...
33. Vilken var din bästa månad?
Februari, april/maj, sommaren... Jag har mestadels haft ett bra år faktiskt.
34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Det finns det helt säkert.
35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag kommer förhoppningsvis att ha semester! Mycket viktig och välkommen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0