"Oväntat besök" / Vilket jävla väder

Godmorgon! Hoppas ni är piggare än jag är... Då var det alltså dags för det nionde avsnittet av julkalendern! Blir ni förvånade när jag säger att jag fortfarande bara har hunnit se det första? Nej, det förstod ni kanske redan. Det blir mitt mission i helgen, att komma ikapp med avsnitten!

.
På tal om något helt annat, vilket sjukt jävla (ursäkta) väder det är idag! Det blåser storm och ösregnar, men det är inte normalt. När det blåser till tror jag liksom att huset ska falla omkull och i brist på annat hugger jag tag i stolen och håller i mig - som att det skulle hjälpa! Och regnet... När det landar på fönstren låter det som att det står en armé utanför och kastar hinkar med vatten på vårt hus...
.
Förstår ni att jag är måttligt sugen att CYKLA på jobb idag?! Jag tänker inte ens försöka, jag kommer blåsa omkull. Undrar om någon tycker att det är konstigt om jag beställer taxi för de här 700-ish metrarna...? För att inte hoppa högt i stolen varje gång vinden rycker tag i huset, och för att försöka bli lite piggare och gladare lyssnar jag på Zac Brown Band - Knee Deep, den hjälper faktiskt mot det mesta - prova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0