THE WIZARDING WORLD OF HARRY POTTER

Japp, dagen har spenderats på Universal Studios Islands of Adventure, och huvudattraktionen var Harry Potter delen.
.
Grattis Charlie, du gissade rätt först och har därför vunnit ett vykort från Harry Potter World, som till och med är stämplat med en Hogsmeade-stämpel idag! Men du får gärna skicka din adress för jag är inte säker på om jag har den.
.
Vi har i alla fall haft en sjukt bra dag, det var jättevarmt men lite mulet emellanåt (första dagen med moln) så vi valde helt rätt dag, och det var skitroligt! Om ni ska åka till Orlando, skit i Disney World (visst, det är väl kul att ha varit där men det är ungefär det) Universal är mycket mycket bättre!
Hogwarts Express
Jag i början av Hogsmeade. Det ser nästan ut som hemma, med "snö" på taken.
Sitter på Hog´s Head och dricker deras alldeles egna öl med Hogwarts i bakgrunden. Najs!
Tummen upp framför Hogwarts! "Åkturen" där inne var så sjukt häftig! Man satt i en stol (4 bredvid varandra) som åkte upp och ner och hit och dit, och ibland var det som 3D omgivning och ibland var det på riktigt. Drakar som sprutade eld så det blev varmt, ibland fick man vatten på sig.. Ja, det är skitsvårt att förklara men det var otroligt häftigt! (Finns en liten film HÄR, dock inte från själva "flygandet") Det kändes som att man flög bakom Harry Potter på riktigt. Och jag blev illamående, haha.
Framför Hagrids stuga i väntan på att få åka...
Hippogriff-bergochdalbanan. Den var ganska så där lagom efter den häftiga åkturen inne på Hogwarts.
.
Äckligast var utan tvekan Dragon Challenge. Två bergochdalbanor som gick precis bredvid varandra och som man ibland trodde att skulle krocka. Fötterna hängde fritt i luften och man åkte upp och ner och snurrade runt och hur som helst. Jag hade ont i halsen i flera timmar efteråt efter allt skrikande! Tyvärr har jag inga bilder på dem då det inte gick att ha med sig kamera dit, och man såg dem inte riktigt från marken, men ni kan läsa om dem och se bilder HÄR.
Sedan åt vi lunch på Three Broomsticks. Smoked turkey leg, fries och Hog´s head-ölen. Jag blev sprickfärdig efter hälften, men gott var det!
.
Det här blev långt, så vi får ta de andra bilderna från resten av Islands of Adventure i morgon eller något sådant.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Åh, dit vill jag också fara!

2011-02-17 @ 13:46:07
URL: http://ladyspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0