DROGADE/DOPADE

Jag var med om något helt sjukt idag på jobbet. Vi satt och var lite halvsega allihop då Britt plötsligt frågade om vi ville ha en "piggelincocktail". Vi tittade frågande på varandra och undrade om vi hade hört rätt. Men visst, why not tyckte vi.

Det var ju dock inte en drink med piggelinsmak hon menade. Hon kom tillbaka med varsitt glas med något som såg ut som svag Bloody Mary och luktade som röd Finrexin. Vi var lite tveksamma men svepte glatt i oss det, det smakade ju helt okej.
.
Jag: Men vad ÄR det för nått?
Britt (nöjd): Det är en riktig vitaminbomb! Så ni piggnar i lite.
Jag: Jaha, ja men det låter ju bra.
Britt: Ja, den syresätter blodet och går direkt ut i cellerna och rensar.
Jag: Okej...
Robban: Då slipper vi andas. Om den syresätter blodet.
Ingen kommentar
Britt: Fast första gången kan det sticka lite i huden, framförallt i ansiktet, för det är så effektivt.
"Säkert..." tänkte vi. 5 minuter senare:
Jag: Det börjar pirra lite...
Robban: Hihihi, du är röd i ansiktet!
.
Sedan började det sticka och bränna alldeles våldsamt mycket, jag blev lite illamående och fick tungt att andas. Och framförallt blev vi alldeles KNALLRÖDA i ansiktet!
Min mobilkamera är ju så kass så det syns inte riktigt hur sjukt det verkligen var, men om ni jämför Robbans hals med Kickis arm och Britts ansikte får ni en liten aning i alla fall!
.
Det var helt stört. Jag höll på att skratta ihjäl mig. Robban blev så röd att han nästan blev lila! Vi såg ut som om vi hade suttit inlåsta i några år och sedan lagt oss och solat utan solskydd en hel dag vid havet. Alldeles kräftröda. Och ändå påstod Britt att hon blandade svagare åt oss för att vi är ovana (klena).
.
Helt sjukt var det i alla fall, det kom så plötsligt och man visste inte vad man skulle göra! Men nu vill jag ha sånt där pulver. Värsta partytricket ju!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Vad är det för läskigt pulver ? :S Verkar inte alls hälsosamt med andnöd osv

2011-01-13 @ 18:54:31
URL: http://priss.se
Postat av: Hanna

Cilla: Någe skumt supervitaminpulver från FitLine... Men vi provade idag igen, och då hände det ingenting. Gissa om vi var besvikna! Vi som nästan hade tänkt köpa varsin burk :P

2011-01-13 @ 19:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0