ONE OF THEM

Jag tycker inte om att köra stora bilen på vintern. I alla fall inte när jag är på väg på jobb. De flesta av er har väl hört mig klaga på de där segpropparna (som eventuellt också har problem med synen och inte kan siffror ordentligt) som envisas med att köra max 70 så fort det blir kallare än +10 grader ute, IFALL det skulle vara halt.

Ja, normalt kör jag som vanligt så länge sikten är ok och det inte är uppenbart snorhalt, men med den där jättebilen (jag överdriver inte det minsta när jag säger att den är dubbelt så stor som min) blir jag en av dem. En av segpropparna. En riktig snigel till bromskloss.
En sådan här blir jag. Riktigt slemmig, seg och långsam. Och tar upp hela vägen så ingen slipper förbi.
.
"Det är sådana som dig jag hatar" som busschaffören hade sagt. Han tycker att man kan köra fullt ös medvetslös oavsett väglag och sikt...
.
Idag hade jag visserligen ingen bakom mig, och jag brukar faktiskt göra som jag önskar att alla kunde göra: svänga in på första bästa busshållplats när jag märker att jag har folk bakom mig som skulle vilja köra hårdare (ska det vara så mycket begärt liksom?!). Men jag vill inte vara snigel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0