Blåbääär!

Vi plockade som sagt två stora hinkar blåbär i förrgår, när vi hade delat upp det (inte helt rättvist kanske, men till vår fördel) fick vi med oss ca 10-11 liter hem. Idag var det dags att ta vara på bären, ca 9-10 liter har vi nu i frysen! Jäklar vad jag ska göra blåbärssmoothies i vinter. Kanske jag skulle göra en blåbärspaj på julafton också?
.
Jag gjorde ju självklart en ordentlig och sjukt god blåbärspaj idag också. Mamma och pappa kom över och TJOFF sade det bara så var allt borta utom den här stackars lilla fjuttbiten!
.
Förstår ni hur mycket vi åt?! Jag trodde att ungefär hälften skulle bli kvar... Ojoj vad jag räknade fel... Eller ja, jag visste ju inte att den skulle bli SÅ våldsamt god! Jag behöver nog en större pajform. Jag skulle säkert kunna bli rik på blåbärspajsbakande, tror ni inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0