Mysväder!

Det känns riktigt höstigt ute ikväll. Det ösregnar, är mörkt och tidigare åskade det också men det har nog slutat nu. Trist kan tyckas, men just nu tycker jag bara att det är jättemysigt! Jag vill nästan inte att den här kvällen ska ta slut.
.
Varför?
❀ Det är helt befogat att sitta inne och mysa trots att det är mitt i sommaren
❀ Man kan faktiskt få något gjort (= sådant där roligt som att tvätta kläder, städa och annat kul som är omöjligt att motivera sig (mig) till annars)
❀ Jag ÄLSKAR när det åskar! När jag var liten gräddade vi alltid våfflor när det åskade, i alla fall på sommaren när vi var på stugan. Det var så mysigt! Det ska jag börja med igen.
❀ Nog för att jag tycker bäst om sommaren, men hösten är ganska mysig och skön (fram till oktober i alla fall) och efter en så här hysteriskt fullproppad sommar ska det faktiskt bli rätt skönt med en förhoppningsvis lite lugnare höst. Fast det är en och en halv månad, med endast en icke-uppbokad helg, kvar tills dess!
.
Så här ser det ut utanför oss just nu. Mys. Fast nu när det är dags för kvällspromenad med Dixie är det faktiskt inte fullt så mysigt måste jag erkänna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0