Norden runt på knappt 3 dagar

Nu är jag äntligen hemma igen! Äntligen därför att det var knappt 15 grader och mestadels mulet och lite blåsigt i Norge. Jag fick nästan en chock när jag steg ur flyget här hemma för en halvtimme sedan. 28 grader varmt och stålande sol!! Det kändes som att jag hade hamnat i en helt annan världsdel.
.
Men så häftigt är det inte, jag har bara varit ett varv runt Norden (typ).
Torsdag: Åland (Mariehamn) - Sverige (Stockholm) - Norge (Bergen)
Fredag: Shopping och massa god mat i Bergen
Lördag: Norge (Bergen) - Danmark (Köpenhamn) - Finland (Helsingfors) - Åland (Mariehamn)
Puh.
.
En bild på födelsedags"barnet", mamma som fyllde 50 igår och som var anledningen till resan!
.
Grattis igen lilla mamsen!
.
Och nu har jag ingen åldersnoja alls längre, jag fick visa leg flera gånger (och studsade upp och ner av lycka varje gång), och mamma var pigg som en 18-åring (man skulle aldrig kunnat gissa att hon blev 50 i alla fall) och ville festa hela natten lång! Vi andra var lite trögare faktiskt.
.
Och idag är jag ännu segare. När jag gick och lade mig igår var det 3 timmar tills jag skulle stiga upp (jag skulle upp kl 4...), det tog ett tag innan jag somnade och jag vaknade minst 20 gånger under natten och trodde att jag hade försovit mig... Gah. Stress.
.
Meeen, nu ska vi inte klaga för nu ska jag göra mig i ordning och sticka iväg på garden party för Sofia som har fyllt 40!! Vädret är perfekt och jag är förvånansvärt pigg med tanke på all utebliven sömn och allt resande, så det här ska nog bli bra det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0