Badvovve!

Idag har vi haft en helt underbar dag. Det har verkligen känts som sommar och nästan som semester trots att jag bara hade ledigt idag. Vi har sovit lääänge, ätit frukost på balkongen, ätit glass på stan, varit på "utflykt" till Ramsholmen, tittat på båt, ätit middag på balkongen och varit ut och sprungit (endast jag). En helt underbar dag, jag är helt lycklig nu!
.
Roligast var att åka till Ramsholmen, jag har inte varit där sedan jag var typ 10 år. Det var jättemysigt, Dixie tyckte det var näst intill paradiset, och bäst av allt: Dixie badade! FRIVILLIGT! Mitt lilla lilla Kex som alltid har hatat vatten insåg plötsligt att det inte är så farligt!
.
Dixie och husse på fina Ramsholmen.
.
Baddags! Vi började lite försiktigt med att kasta ut en pinne alldeles nära stranden. Lite tveksam var hon, men så fick hon beröm och insåg att det nog var ganska kul!
.
Och tillslut blev hon riktigt modig och gick långt ut! Hon hittade till och med en pinne till som låg och flöt en bra bit ut efter att vi hade slutat kasta, "inga problem hörni, det här fixar jag!" sade hon och plaskade ut och hämtade den! Matte var sprickfärdig av stolthet vid det laget.
.
Sedan blev det ännu mer spännande då vi träffade på ett gäng kossor på tillbakavägen!
.
Dixie stod blickstilla med hela kroppen på helspänn. "Matte! Husse! Ser ni?! Vad ÄR det där för nåt?!" väste hon mellan tänderna. Hon trippade fram på tårna när vi närmade oss mer, men när kossorna började komma nära (de var ju också nyfikna!) blev det lite för mycket för matte, så jag lyfte upp nyfiken liten hund som mer än gärna hade hälsat lite på de där spännande varelserna.
.
Ja, som sagt, en helt underbar sommarmysdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0