Personalfesten

Herregud, jag har ju inte hunnit berätta om lördagens personalfest! Jag missade visserligen första delen (eftersom Dixie gick vidare i utställningen), dvs paintball-delen, men resten var jag med på och dessutom har de lovat att vi ska ta en ny match i höst.
.
Efter paintballen kom de och plockade upp mig och så bar det av till Adlon för bastu och pool. Jag skippade dock bastun, jag tyckte jag hade svettats mer än tillräckligt redan ute i solen den dagen!
.
Sedan bar det av ut till Stallhagen för middag och ölprovning. Det var jättegott, kul och lite annorlunda!
.
Förrätten och 4 sorters öl. 1: Honungsöl + citronskivan (bet man i citronen innan man drack av ölen blev smaken rundare och mjukare). 2: Export + knäckebrödsbit med gravad lax, crème fraiche och dill. 3: India Pale Ale + Kungsgårdsost med havtornsgelé. 4: Dunkles + salami (från Bolstaholm) med timjan-crème fraiche och saltgurksbit. Allt var enormt gott, och det var jätteintressant hur allt passade ihop. Man är ju inte direkt van att dricka öl på det här viset!
.
Huvudrätten: Ihoprullad fläskfilé med fetaost och timjan inuti, sidfläskbitar, färsk åländsk sparris, potatis och en alldeles ljuvlig sås (vi ville alla ha varsin termos med bara såsen med oss hem!) med bland annat sirap i. Ölen var deras Celebration öl om jag inte minns fel. Det kanske inte ser så spännande ut, men det var våldsamt gott med kombinationerna med både salt och sött!
.
Och så efterrätten! En chokladfudgekaka som var väldigt "chokladig" (muuuums!) och ett mörkt öl till som jag inte minns namnet på. Det var väldigt annorlunda att dricka öl till chokladkaka, men konstigt nog passade det väldigt bra! Det blev liksom lite "lakritsigt" tillsammans på något vis.
.
Ja, himla lyckat och gott var det alltså på Stallhagen! Vi fick dessutom se var de gör ölen och hur det funkar. Till honungsölen använder de "viloger ooländsk honung från röjjsböle!" (dvs riktig åländsk honung från Rågetsböle), det gjorde hela min kväll att han sade så!
.
Min bild på Stallhagens Honungsöl tagen på stugan för några veckor sedan.
.
Efter Stallhagen bar det av till butiken för lite skitsnack och mer öl, och efter det blev det stadshotellet. Det var faktiskt länge sedan jag hade så kul på krogen. Det var mycket skratt och allmänt trevligt och jag blev bjuden på "sporthoj" (som trots namnet faktiskt var en riktigt god drink!).
.
Slutsats: Kommer man hem halv 5 på morgonen (och det är helt ljust ute redan - underbart!), mår som en prinsessa dagen efter och kommer ihåg allt utan minsta lilla spår av ångest - då har det varit en sjukt bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0