HELGENS...

Vad sägs om en liten lista över helgen så här långt?
* * *
Helgens Ängel: Cilla, som var så underbar och jobbade för mig i morse så jag i alla fall fick en halv sovmorgon! Det var guld värt.
Cilla i tomteluva på jobbet. Det var den enda bild jag hade på henne i datorn, och man kan ju nästan tänka att lurvet på luvan är en gloria, eller hur?
* * *
Helgens Godaste: Gårdagens 3-rätters middag (som bara blev 2-rätters eftersom vi bjöd oss själva på kaffe till Jocke och Bodil efter huvudrätten). (Fast dagens wienerschnitzel var också våldsamt god)
Små hjärtformade smörstekta toastar med skagenröra och chevrécreme. MUMS!
Pepparbiff (med två sorters blandpeppar direktimporterade från amerikat), Häänas specialblandsvampsås och Häänas påhittade duchessepotatis. Också det MUMS!
* * *
Helgens Inköp: Utemöbler till balkongen!
Jag är skitnöjd! Lite sådana HÄR träplattor på golvet, lite roligare färg på "planket" (vad heter det?!), lite färre döda växter och lite fler levande, lite mindre snö och lite mer värme, och kanske en liten bänk så är det helt perfekt sedan!
* * *
Helgens Roligaste: Lördagskorv. Brorsan har skrivit en text om ondska och godhet som de skulle göra i skolan. Alla åländska skolor var med och tävlade, och de bästa texterna hamnade i en bok. Brorsans text kom med! Och det som gör det så roligt är meningen (som jag inte minns exakt men det var ungefär så här): "Ondska kan besegras med ett enda ord: lördagskorv."
Helt underbart! Herregud vad jag skrattade... Ingen förklaring var det heller! Jag kan knappt föreställa mig hur mycket juryn måste ha skrattat! Det gäller att vara originell för att vinna, eller hur?
* * *
En riktigt bra helg har jag i alla fall haft som ni förstår! Hur har er helg varit så här långt?

Kommentarer
Postat av: Malin

HAHAHHAHAHHA, du var inte den enda som skrattade ihjäl dej åt "lördagskorv"! :D Sjukt klockrent :'D

2011-03-27 @ 01:06:08
URL: http://maliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0