ONSDAGSKÄRLEK

Jag älskar onsdagar. Jag vet inte riktigt varför, men jag tror att det sitter i sedan studietiden då onsdagar betydde vin, popcorn, bonde söker fru och utgång på Harry´s. För nu för tiden är det sällan onsdagar är särskilt speciella, men idag var det en sådan där helt perfekt onsdag! Som jag skulle vilja att alla onsdagar skulle vara.
.
Egentligen skulle jag och Bodil på RML 17.30, men någon högre makt hade andra planer för oss, så Bodil blev inte klar hos frisören förrän efter 18. Vi bestämde oss för att gå på BodyPump kl 19 istället, men det innebar problem med middagsplanerna.
.
Bodil, räddaren i nöden, kom på den underbara idén att karlarna (som ändå bara skulle leka med hundarna och dricka kaffe medan vi tränade) kunde fixa käk (som ändå fanns hemma hos dem) under tiden, så vi kunde få maten serverad när vi kom hem.
Middagslagandet skedde väl inte helt utan protester, men när vi kom tillbaka stod middagen (som var supergod) på bordet och dessutom fick vi "tanter" varsitt glas rött vin (också det väldigt gott) till det! (Ja, vi har väldigt snälla karlar)
.
Mer sådana onsdagar åt folket!

Kommentarer
Postat av: pelle

Vänta nu, var det först Bonde söker fru och sen utgång som gällde då? Eller avslutade ni kvällen framför tv4... eller spela rulle - word på de onsdagarna!

2011-03-24 @ 21:03:50
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0