Gubbarna

I kväll har vi varit på middag till mamma, pappa och brorsan med faster, farfar och morfar. Vi fick underbart god sushi till förrätt och medelhavskyckling till varmrätt, mums! Det är alltid lika kul med gubbarna och deras historier och kommentarer, och i kväll var de riktigt i toppform båda två!
.
Morfar: Jag blev nog lite torr i halsen av att gå upp för trappan...
Mamma: Jaha, vill du ha ett glas vatten då eller är det whisky du menar?
Morfar: Nä nog vill jag ha whisky nog!
.
Farfar: Jo de var och sjöng för oss från Backaskolan (handikappade barn) i fredags
Någon: Jaha, hur var det då?
Farfar: Ja jag är glad att jag har hörapparat så jag kunde stänga av, Andersson (jag minns inte vad han hette, så nu får han heta Andersson) har ingen hörapparat och han blev liggande hela dagen igår!
.
Morfar på 92-årsdagen för några veckor sedan.
.
Morfar: Jo jag träffade *något namn* på Citylivs häromdagen, och han frågade "Hur är det med Erik (dvs farfar) då, är han yngre än dig han?" och jag sa "Joo, han är mycket yngre!" "Flera år då?" frågade han, och jag sa "Neej, men hela 8 dagar!"
Morfar och farfar i kör: Hihihihihi!
.
Morfar slickade dessutom av sin gaffel som var full av wasabi.
Mamma: Nejnejnejnej!!
Morfar: Äh, jag tycker inte det var så starkt.
Mamma började plocka undan, morfar gjorde en grimas.
Christofer: Blev det lite stark i alla fall nu?
Morfar (blinkar åt oss): Jo, jag fick nog så jag teg nu. Hihi.
.
Ja de sade så mycket kul så jag varken kommer ihåg eller orkar rabbla upp allt, men jag vill också vara så där när jag är 92!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Haha sköna familjen :D

2011-05-29 @ 22:54:07
URL: http://priss.se
Postat av: Halling

så skönt !!

2011-05-30 @ 20:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0