Äventyr

Imorgon är det dags för äventyr! Jag skulle till och med vilja kategorisera det som ett stort äventyr! Jag ska nämligen åka till Helsingfors med jobbet. Nu ska ni inte tro att jag är helt efterbliven som tycker att det ska bli skitspännande att åka på en kort jobbrelaterad resa. Det spännande är att jag aldrig har varit i Helsingfors!

Hänger ni med? Jag bor på Åland, som hör till Finland där Helsingfors är huvudstad - och jag har aldrig varit där. Förutom eventuellt en gång när jag var typ 7 år, men det minns jag inget av annat än ett par gula skor som jag köpte (och jag vet inte om det faktiskt var Helsingfors), och en gång i gymnasiet när jag var på Stafettkarnevalen, men då var jag verkligen bara på Stafettkarnevalen så jag har ingen aning om hur själva staden ser ut.
.
.
Så här ser det i alla fall ut på kartan. MEN imorgon är det alltså till slut dags! Mycket spännande.
.
Jag föreslog att jag borde bära ett Tracker halsband, sådant som man har på jakthundar för att hålla koll på var de är, så att de andra kan hitta mig om jag går vilse. Nåja, jag har ju GPS i iPhonen, så bara den stämmer och jag lyckas lista ut vart jag ska så ska det nog lösa sig! Hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0