Lite Helsingforsbilder

Ja just det ja, jag lovade ju att ni skulle få se lite mer bilder från helgen i Helsingfors. Jag tog egentligen inte så mycket bilder, förutom de ni redan har sett är det i princip bara bilder på mat. Precis som vanligt. Men ni tycker ju om att se vad jag har ätit så det blir nog bra ändå!

Så här såg mitt hotellrum ut, oh yeah jag hade dubbelsäng! Jag låg visserligen och tryckte vid ena kanten ändå av gammal vana, men ändå viktigt.
.
.
På fredagen var vi till ett ställe som hette Apollo - det var riktigt kul! Förutom den lilla detaljen att det var 24-års gräns och jag fick inte ens visa leg... Fy fan. Emil höll inte på att få komma in, men mig kollade de inte ens. RYNKKRÄM I JULKLAPP TACK!
.
.
Jag framför bandet Duo Jag (sjukt fränt namn), de var grymt bra!
.
På lördagen åt vi lunch i "huset mitt på torget" som Kjell kallade det, och jag minns inte vad det hette på riktigt. Vi fick vänta i en halv evighet (över en timme i alla fall) på maten. Men det var gott i alla fall!
.
.
Jag åt en riktigt smarrig kräftsoppa.
.
På kvällen sedan var det då Nokia Dealer Night, men därifrån har jag inga andra bilder än den här och en bild på lite vinglas och sådant.
.
.
Det var lite snålt med stolar (vi satt på golvet och åt...) och vi var svimfärdiga innan maten serverades, men annars var det kul!
.
Söndagen var jäkligt najs. Vi sov länge, åt 3 rätters lunch, snokade efter inspiration i butiker, och gick på bio och såg Paranormal Activity 3.
.
.
Min förrätt, något med lax och sparris - skitgott! (Jag glömde att fota menyn så jag minns inte riktigt vad det var...)
.
.
Till varmrätt åt jag skaldjursrisotto (det var en italiensk restaurang alltså ifall jag missade att skriva det) - riktigt smarrigt det också!
.
.
Och så underbar citronsorbet till efterrätt - mmmmm! Sedan var jag inte särskilt hungrig längre kan jag meddela...
.
.
Fast ändå var jag tvungen att hjälpa Donny med hans efterrät. Pannacottan längst till höger med någon chokladgegga på var helt gudomlig.
.
Efter all den maten hade jag gärna tagit en matkoma-powernap på ett par timmar, men istället blev det bio - allt skrikande och skrattande och hoppa högt i stolen förbrände nog all den där maten fortare än om vi hade sprungit ett varv runt Helsingfors. Det satt en snubbe bredvid mig som verkligen VRÅLADE och hoppade en halvmeter upp från stolen varje gång det hände något, han skrämde mig mer än själva filmen.
.
Den sista bilden jag har att bjuda på är vår "lilla taxi" som körde oss till flygfältet.
.
.
Jag tror vi räknade till 16 sittplatser. Vi var 5 personer. Lyx!
.
Ja, som sagt så var det en jätterolig resa, och jag ser redan fram emot att göra om det nästa år och hoppas att det blir lika kul då! Tack till mitt trevliga resesällskap! Jag skrattar fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Oooh, det låter som att du haft det riktigt bra i våran huvudstad :) Jag vill också åka på såna personalresor! Jag jobbade ju i check-in i Helsingfors i fredags och det var för att dom skulle till Wien på personlafest... Känns som att jag valt fel yrke när det gäller sånt :(

2011-11-07 @ 22:31:10
URL: http://ladyspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0