All motivation är bra motivation?

Jag har lite kommit av mig med tränandet de två senaste veckorna, jag har liksom inte riktigt lyckats motivera mig. Jag har tagit fel på bodypump-tiden två veckor i streck (jag har alldeles för mycket i huvudet för att klara av schemaändringar!) och har bara lyckats lura iväg mig ut och springa en gång förra veckan och en gång veckan före.
.
Igår var fortfarande motivationen som bortblåst, men jag tvingade mig iväg ändå, sprang 10 km och det gick skitbra! Jag nästan flög fram de första 6-7 kilometrarna (eller ja, det kändes bra i alla fall) och resten gick helt bra det också. Då kändes det lite bättre, men det var först idag motivationen infann sig på allvar.
.
Så här såg det ut igår när jag avslutade min runda.
.
Det här är anledningen till min nyfunna motivation:
Donny: Jag sprang 13 kilometer igår jag!
Jag: Jag sprang 10!
Han: Hur snabbt sprang du?
Jag (nöjt): 1 timme, 2 minuter
Han (överlägset): Skulle inte du springa under timmen? Jag är förjävla snabb jag, kolla!
Och så visade han sitt träningspass i telefonen. Snittet var under 6 minuter/km (jag minns inte exakt). Shit. Jag låg precis över 6 min/km. Nu har jag alltså ett mission; jag SKA bli snabbare än Donny!!! Wish me luck.

Kommentarer
Postat av: Cami

Den där visar lite felaktigt, har den också. Då jag gick o sprang exakt samma sträcka blev de olika långa :/ men bra som riktlinje :P

2011-09-22 @ 08:15:45
URL: http://camillasvilja.blogspot.com
Postat av: Anonym

yes, kör hårt! : )

2011-09-22 @ 09:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0