Tjejmilen

Jag har upptäckt att jag är lite dålig på att faktiskt lägga upp bilder som jag har lovat att lägga upp, jag ska skärpa mig med det och slänger nu direkt upp bilderna från tjejmilen igår tillsammans med en liten sammanfattning av dagen! Låter bra va?
.
7:15 Samling vid bussen
8:30 Underbart god frukostbuffé på Eckerö Linjen (jag skulle kunna kryssa fram och tillbaka varje morgon bara för att få äta frukostbuffé, lätt)
.
Eftersom jag inte tog någon bild på frukosten (jag sov i princip ända fram till min 3:e kaffekopp) så får ni helt enkelt en bild från brunchbuffén som vi åt förra helgen. Jag laddade liksom inte upp med öl inför tjejmilen om ni trodde det.
.
9:15 (nu byter vi till svensk tid) framme i Grisslehamn, Tjejmilen-goodiebags väntade på oss i bussen fyllda med en massa trevliga grejer!
.
Tidningar, pasta, munskölj, skavsårsplåster, sesamkakor, kyl-gel... Plus en proteindrink och en bandana som inte finns med på bilden. Nice!
.
11-tiden Ankomst till Stockholm och Gärdet, dags att börja ladda ordentligt!
13:20 (tror jag att det var) var det dags för vår grupp (grupp 5, första efter tävlingsgrupperna)! Sedan skenade jag på i 1 timme och 6 minuter innan jag lycklig kom i mål och fick vatten och ostkaka! Jag var riktigt nöjd med tiden med tanke på att det var så helvetiskt mycket folk och jättesvårt att hålla tempot utan att skena rakt in i någon som sprang lite långsammare. Så, jag är mycket nöjd trots att jag inte kom under timmen, det får jag satsa på nästa år istället!
.
Tre mycket nöjda brudar med guldmedaljer om halsen!
.
15-17 Dusch, bad, pastasallad och mycket efterlängtad kall ÖL (tack mamma!) på Bosön!
17-19:30 Avfärd mot Grisslehamn, sova på bussen, kaffestopp i Norrtälje...
20:00 Full fart mot baren! Eckerö Linjen tyckte att vi hade kämpat så bra så de bjöd på bubbel mot uppvisande av medaljen - MYCKET uppskattat!
.
Ajaj så fint!
Efter bubblet bar det direkt av till á la carte restaurangen, vi var inte nådigt hungriga då! Efter vad som kändes som en halv evighet (vi funderade på allvar på att börja dunka besticken i bordet och ropa "Kött! Kött! Kött!", inte för att det tog särskilt länge egentligen, utan för att vi var så våldsamt hungriga) landade till slut denna på bordet:
.
Halleluja vad gott det var! Oxfilé med roquefortsås, fikonmarmelad och svamp. Och så Amarone till det. Mmmm, jag dreglar nästan bara jag tänker på det, trots att jag blev så mätt att det nästan sitter fortfarande idag. (Ändå lyckades jag och mamma trycka i oss ostar till efterrätt också trots att vi var så mätta att vi höll på att spricka, men vi hade ju planerat det på förhand så då var vi ju tvugna!)
.
23:30 (åter tillbaka till finsk tid) Äntligen hemma igen!
.
En sjukt bra och rolig dag! Jag är very nöjd och redan sugen på nästa år!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Bra jobbat ! Nästa år (eller året efter det) haha ja men då hakar jag på tror jag ;)

2011-09-04 @ 21:21:20
URL: http://priss.se
Postat av: Hanna

Ja Cilla! Jag vill att du kommer med, det skulle vara jättekul!! :D Då bestämmer vi det, nästa år hänger du med! ;)

2011-09-04 @ 21:26:35
Postat av: Cilla

eller året efter det... :p Haha Näe men om jag börjar jogga nu så kanske jag skulle få upp nån form av kondis hmm

2011-09-08 @ 11:10:36
URL: http://priss.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0