Aha-upplevelse (sista om påsken, jag lovar)

Jag ogillar inte bara påsken pga påskris med fjädrar i och sådana där stora fula färggranna ägg som man fyller med godis, jag tycker även att själva påskgodiset är äckligt. Framförallt chokladäggen. Choklad är gott, ägg är gott. Varför kan man inte göra goda chokladägg om man nu nödvändigtvis måste göra chokladen i äggform liksom?!

Kinderägg är visserligen gott, men de är ju inte så värst påskiga. Mignonägg är rätt goda också, men de är som sagt aaalldeles för mäktiga för mig. Sådana där små chokladägg skulle vara perfekta om det inte var så äcklig choklad i dem. Eller alltså det finns de som är ännu äckligare också (bara tanken på chokladharar får mig förresten att rysa), men de är inte goda.
.
MEN! Igår fick vi glittriga påskägg från Walmart fyllda med M&M och små Reese´s-ägg, och de var förbanna de godaste chokladägg jag någonsin ätit!
.
.
(Mycket bra bild, jag vet. Orkar inte ta en ny.) Reese´s små chokladägg är nämligen fyllda med jordnötssmör! Muuuums! Tur att vi fick många, förutom de jag åt igår har jag nu avnjutit två till kaffet och har två kvar att pigga upp mig med vid behov. Perfekt.
.
Okej, slutskrivet om påsken och hur illa jag tycker om fjädrar m.m. Det har varit ett himla tjat om det från min sida nu känner jag. Sorry. Nu ska jag försöka få liv i Dixie och sticka iväg på utepremiär av agilityn!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Påskägg med jordnötssmör låter ju gott! Vill också smaka : )

2012-04-09 @ 18:38:42
Postat av: Hanna

Jag kan spara ett åt dig om du är snäll mamma ;)

2012-04-09 @ 21:00:50
Postat av: Mamsen

ska försöka ; )

2012-04-10 @ 18:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0