Ännu en underbar dag

Idag har jag igen haft en så där helt fantastisk dag! Vaknade hyfsat tidigt för en gångs skull, gick på morgonpromenad med hundarna i det underbara vädret, åt lyxfrulle och sedan vandrade vi iväg till mamma och pappa som kom hem från sin Mallisresa igårkväll.

Där blev det balkonghäng i solen (bättrade på den röda färgen på min näsa, mycket viktigt), jag fick lite lillebrorvaktpresenter (turrón, solbrillor och lavendelolja - tacktacktack!), kollade på bilder från resan och så blev jag lite kär i en solhatt som mamma hade köpt!
.
.
Sjukt snygg eller hur?! Jag skulle vilja ha en likadan. Fast jag skulle ju aldrig någonsin använda den förstås, men den var rolig!
.
Sedan gick jag och dogzen på dejt med Elin och Nemo. Tanken var att vi skulle ta en långpromenad, men det sög lite för mycket i glasstarmen så vi hamnade på Ångbåtsbryggan istället och njöt av glassen i solen medan hundarna tittade på och undrade hur det kom sig att inte de fick någon glass.
.
.
Elin och Nemo, söta och glada! Och glassen, söt och god. Mmmm. En boll chokladglass och en med jordgubb och vitchoklad - supergod!
.
.
Jag och Bella som var mer intresserad av glassen än att titta in i kameran.
.
.
Dixie som är en stor tjej fick snällt sitta på en egen stol.
.
Efter all spänning kring glassätandet var hundarna alldeles för trötta för någon långpromenad så det blev helt enkelt en glassdejt istället för promenaddejt. Inte mig emot!
.
Eftersom solen fortfarande skiner så mycket den bara orkar och vi har haft en så underbar dag hittills så är jag inte riktigt beredd att nöja mig med att bara sitta hemma nu, så nu blir det middag på Ångbåtsbryggan och sedan får vi se vad det blir efter det. Jag är lite sugen på äventyrsgolf eller kolla på fotbollsmatch (fick dock väldigt lite hurrarop på det förslaget) eller någon annan lagom avancerad aktivitet. Jag är ju alldeles vårsprallig nu! Älska sol och värme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0