Duktig(t förvirrad)

Underbara fredag, som jag har längtat efter dig! Vi bestämde redan förra helgen att vi skulle åka ut till stugan idag, jag beställde fint väder och bestämde att Christofer skulle få släppa av mig i Storby och så skulle jag springa ner till stugan. Någonstans mellan 8,5 och 10 km skulle det bli.

Men, eftersom jag fick vädret jag beställde borde jag ha fattat att något annat skulle gå fel. Jag sprang vilse. Eller inte vilse, men jag valde fel väg två gånger. Den första gjorde inte så mycket men andra gången blev det helt fel.

Det kändes fel direkt men jag trodde att det bara var inbillning så jag fortsatte en bit till för säkerhets skull... Till slut insåg jag att det måste vara fel, tog fram gpsen på iPhonen och lyckades klura ut var jag var och fick vända om och springa tillbaka.

Nu ska ni inte tro att jag är helt dum i huvudet, jag hittar till min egen stuga (troligtvis även med förbundna ögon), men jag sprang en gammal skogsväg som jag inte har åkt på många år och som har en massa småvägar och delar sig hit och dit.

Sååå, det blev 10,9 km istället. Men! Jag lyckades ändå hålla genomsnittstempot på 5,46 min/km så jag är jäkligt nöjd måste jag säga!

Jag är verkligen värd den här underbart kalla somersbyn i solen på altanen nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0