Förbannade Falukorv

Okej, kan ni snälla snälla påminna mig om att aldrig någonsin igen äta ugnskorv till middag före jag ska ut och springa?! Det var en alldeles otroligt dum idé.

Jag skulle passa på att springa 10 km idag när det var hyfsat fint väder, jag var visserligen inte överdrivet pepp före men jag gav mig ändå iväg och det flöt på riktigt bra. Inte ens den hemska Gnistenbacken tog livet av mig helt idag (men den är fan inte rolig alltså).
.
Men så vid typ 7 km började jag få ont i magen. Jag trodde det skulle gå över men det blev bara värre och värre och vid 8 började jag tro att jag skulle bli tvungen att kräkas (springande så klart, inte kan man ju stanna för en så fjantig grej heller), men eftersom det bara var 2 km kvar tänkte jag att det ska nog gå ändå. Men vid 9,5 var jag till slut tvungen att ge upp. Jag hade håll, magknip från helvetet och jag trodde att jag skulle spy när som helst.
.
.
Med tanke på omständigheterna ger jag mig själv klart godkänt på tiden i alla fall. Och även om det tog en halvtimme så gick illamåendet över till slut utan att jag behövde kräkas. Thank God. Nog för att vi skämtade om att springa tills man spyr idag, men jag hade ju inte trott att min kropp skulle ta det på allvar?!
.
Nej som sagt, aldrig mer ugnskorv till middag före en springtur, det vet jag nu. Kanske aldrig annars heller förresten... Blä.

Kommentarer
Postat av: Anders

Då har du inte ätit min falukorv med kokt potatis och äppelmos. Mums! Nu blev jag hungrig.

2012-04-25 @ 07:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0