Glassparadiset

Idag var det då äntligen dags för glassprovning på ÅCA, jag har längtat som en idiot sedan i måndags! Vi fick prova 8 olika sorters glass, alla var goda och några var alldeles himmelskt galet goda! Till att börja med kommer de bara att finnas på restauranger, men jag hoppas verkligen verkligen att de även kommer att säljas i butik senare. Det må vara lyxglass som inte kommer att vara särskilt billig, men jag betalar mer än gärna lite extra för åländsk glass som dessutom är fruktansvärt god!

Jag kände mig som ett litet barn på julafton. Jag älskar glass! Annars är jag inte så mycket för sötsaker som godis och tårtor och så, men glass... Mmmm.
.
.
Tre av smakerna vi fick prova - jordgubb, choklad och kinuski. Åh, jag dreglar nästan bara jag tänker på hur gott det var!
.
Jag kände mig något oproffsig när jag satt där och vräkte i mig glass och försökte analysera hur det smakade medan jag smetade glass över halva ansiktet och hela enkätpappret som ett litet barn - medan Bodil satt bredid mig och luktade på den, och smakade lite försiktigt och skrev en halv roman om varje smak. Inte svårt att gissa att det inte är jag som jobbar inom restaurangbranschen alltså.
.
.
Bodil och jag, lyckliga med magarna fulla av glass, med våra goodiebags (med betoning på goodie) med ännu mera glass. Åh, vilken fantastisk kväll! Jag var faktiskt tvungen att prova chokladglassen igen när jag kom hem... Den var om möjligt ännu godare nu. Jag dör nästan lite av lycka.

Kommentarer
Postat av: Anders

Va roligt! Sa dom nåt om vad glassen innehåller? I dom flesta glassar som finns att köpa har dom stoppat i så mycket konstigheter. Hoppas ÅCA:s är en mer naturlig variant.

2012-04-26 @ 22:17:00
Postat av: Hanna

Anders: yes, det är riktiga jordgubbar, vaniljfrön direkt från vaniljstänger, egenlagad kinuskisås osv! Det var verkligen skillnad i smaken! Glass på riktigt liksom :)

2012-04-26 @ 22:53:46
Postat av: Camilla

Jag önskar jag hade varit där =) Glasstokig som jag är har jag köpt glassmaskin - så kan man fixa lite hälsosammare varianter också =)

2012-04-27 @ 10:12:46
URL: http://camillasvilja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0