Min nya vän

Igår på eftermiddagen fick jag en fruktansvärd huvudvärk som varken värktabletter, vatten eller kaffe kunde rå på. Kylen var full av cola så jag tänkte att det kan ju vara värt ett försök i alla fall, socker och koffein liksom, det kan ju inte bli värre åtminstone. Och som genom ett trollslag var huvudvärken borta och jag var pigg och speedad som en sockerhög 5-åring och skrattade så tårarna sprutade.

Imorse var jag sjukt trött och mitt huvud kändes som betong och det ville liksom inte gå över heller. I ett desperat försök att vakna till liv för att kunna jobba som folk högg jag åt mig en cola igen, och återigen gjorde den underverk.

Ja, två till har jag hunnit hälla i mig under dagen efter det... Jag fattar ingenting. Jag brukar ju i princip aldrig dricka läsk över huvudtaget, men hur ska jag kunna sluta nu när det är det enda som hjälper?! Kanske jag skulle gå och lägga mig nu istället för att fundera på det så kanske jag är piggare imorgon...

Säg hej till min nya bästis (mitt nya beroende)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0