Nära-döden-upplevelse

Ikväll har vi varit på middag till Christofers föräldrar (äntligen sista julmaten, det må vara gott men efter tredje dagen har man definitivt fått tillräckligt för att klara sig till nästa jul), mycket trevligt. Mindre trevligt var det dock att köra hem därifrån... 
 
All den där snön som har vräkt ner i över en månad nu, den gör det gaaanska så svårt att köra när det plötsligt blir 2 plusgradet och regn. Första biten var det så mycket snöslask på vägen att vi bara slirade fram och tillbaka fram och tillbaka HELA tiden. Riktigt asigt. Sedan var det isgata istället, inte så mycket roligare, det slirade rejält.
 
 
Riktigt så här vackert har det INTE varit idag...
 
I en backe var det så halt att jag bara fick köra långsammare och långsammare och till slut så kom vi inte upp för backen. Tack och lov hjälpte det att backa lite och lägga i fyrhjulsdriften, i några sekunder hann jag tro att vi skulle bli fast där. Suck. 
 
Men helt ärligt skulle det inte göra mig något om det skulle fortsätta så här och all snö bara kunde smälta bort istället. Men så kul ska vi väl inte få ha, så då måste jag ändå säga att jag föredrar om det blir kallt igen för det här var då inte roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0