Mera mums

Jaha, dags för ännu lite mer matbilder kanske? Det är ungefär det jag har att bjuda på ikväll nu innan jag slocknar. Imorgon ska vi upp tidigt (eller vi stiger ju alltid upp tidigt här, eftersom det är 7 timmars tidsskillnad så blir det ganska naturligt att somna vid 10 och stiga upp vid 8 (tänk om man kunde få in den dygnsrytmen hemma?!), men nu menar jag alltså riktigt tidigt!) för att bila ner till Marco Island och vara där över dagen och sola och njuta på beachen. Nice!

Ja, vi börjar väl med gårdagens middag då: Torsk, potatismos (jag höll på att äta ihjäl mig på potatismoset, kan inte minnas när jag åt det sist och jag som ÄLSKAR potatismos!!), räkor, sparris, hollandaisesås och scallops.
.
.
Mums mums muuums! Framförallt var det väldigt gott med sparrsen och scallopsen med såsen. Ja och så potatismoset då förstås. Jag var i potatismos-heaven.
.
Idag åt vi fruktansvärt gott (håll i dig mamma, det här skulle du ha gillat!): pasta med bland annat vitlök, tomat och musslor.
.
.
Det var faktiskt våldsamt gott! Lite som en kombination av två av mina favoriträtter dessutom, så då kan det ju inte vara annat än succé i mina ögon.
.
För er skull tog jag dessutom bild på receptet! Jag ser nu att jag inte fick med själva tillagningen, men det kan ni säkert improvisera fram (det var alltså inte jag som lagade maten så jag vet inte, men med de här ingredienserna kan man nog inte misslyckas - hacka, fräsa, i med resten, puttra, klart! Typ så).
,
.
Jag kunde förstås inte låta bli att ösa på en massa parmesanost också (parmesanoholic? jag? näää... okej, kanske lite då...) och så hade vi baguette till att fiska upp såsen med. Åh, så gott det var!!
.
Nej, nu ska jag sussa och satsa på att vakna upp frisk imorgon så jag orkar sola hela dagen på Marco. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0