Tradition

Vi har några bilder som vi försöker ta varje år i Florida, alltså liknande bilder på samma ställen helt enkelt för att det är kul att jämföra. Jag tycker det är en ganska rolig tradition! Jag trodde att det var 4 olika sådana bilder som vi försöker ta varje år, men jag upptäckte att det nog fanns bra många fler och att vi dessutom har fuskat med de 4 så att det bara är en som är fullständig...

Gud vad luddigt det här låter, förstår ni alls vad jag menar? Äh, jag ska visa så kanske ni förstår.
.
Första grejen är självklart den stora morgonölen på Arlanda. Tydligen hade vi inte förevigat den på bild första året, skitkonstigt för det var jag helt säker på att vi hade, men å andra sidan hade vi bara min gamla dåliga kamera det året så det togs inte så våldsamt mycket bilder. Nåja, det fanns en bild från Arlanda utan ölen i handen så den fick duga!
.
.
Den andra grejen jag trodde att vi hade från varje år var en bild på mig med Bloody Mary på balkongen. Snacka om att jag var ute och cyklade! Första året fanns det inte ett spår av BM på en enda bild och inte ens något som överhuvudtaget liknade de andra bilderna, andra året fanns det en endaste och då inte på balkongen... Nåja, bland årets bilder fanns det säkert 10 sådana att välja bland istället så det jämnar väl ut sig!
.
.
(Behöver jag nämna att BM har blivit min nya favoritdrink?)
.
Okej, bild nummer 3 ska vara en bild av oss på balkongen precis innan hemresan. Den var jag i alla fall säker på att vi hade tagit alla år, så det blev en chock att upptäcka att vi hade missat det förra året?!?! Så det fick helt enkelt bli en från "balkongen" på Amway Arena (efter Brad Paisley konserten!) nästsista kvällen istället....
.
.
Och så den viktigaste av dem alla, den enda vi faktiskt har lyckats med, bilden på flygplatsen. Ja, 3 av dem har ni kanske sett redan eftersom jag lade upp en liknande jämförelsebild förra året, men det blir ju liksom inge kul om inte alla är med!
.
.
Håll med om att det är lite kul när det verkligen går att jämföra?!
.
Vi har förresten påbörjat en ny traditionsbild också, frysbilden på Arlanda på vägen hem. Vi börjar ju på Arlanda så då måste vi ju liksom sluta där också.
.
.
Förra året hade jag inte köpt en enda varm tröja så jag fick inviga en som jag hade köpt åt brorsan (och då var det KALLT!), i år var jag ju lite mer förutseende och shoppade en himmelens massa varma tröjor och till och med vantar, mycket bättre. (Ni ser väl förresten att jag säger WHY?! på årets bild?)
.
Jaja, nu ska jag sluta innan det här blir tjatigt (too late redan va?). Men det är kul att ha!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Hihi vad kul tradition! Och ännu roligare att Christofer har en blå skjorta på sig på alla fyra bilder från flygplatsen :)

2012-02-29 @ 08:42:49
URL: http://ladyspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0