Je hais le matin

= jag hatar morgonen. (osäker på den franska stavningen, jag kan inte franska egentligen men jag har haft en t-shirt med den texten)

Jag som var så nöjd över att jag har varit så pigg på morgnarna den senaste månaden... Men nu är det värre än någonsin. INGENTING fungerar för mig på morgnarna den här veckan!

Måndag: Bella kissar i sängen, jag måste försöka hinna slänga sängkläderna i tvättmaskinen och sätta igång den, tvätta duntäcken för hand och hänga dem på tork... Förutom det vanliga, dvs hundpromenad, frukost, fixa mig, mäta upp hundmat... Sedan gick det inte att cykla heller, det var så mycket snö att jag höll på att åka omkull hela tiden, och snön piskade i ansiktet så jag inte såg någonting...

Tisdag: Råkar sova 40 min längre än det var tänkt. Allt blir jättestressigt, hinner inte äta frukost (=min dag är förstörd), Bella vägrar kissa eller bajsa ute eftersom det är blött och slaskigt och hon är en liten prinsessa. Jag måste gå till jobbet pga slasket, jag vill inte riskera mitt liv genom att cykla.

Onsdag (idag): Lyckas IGEN sova för länge, nästan 50 min denna gång. Hinner inte duscha, trycker i mig en banan till frukost och lyckas välta ut hela min actimel över mig och bordet. Allt blir hysteriskt bråttom. Måste återigen gå till jobbet eftersom slasket nu har fryst till livsfarlig is.

Åh vad spännande att se vad det blir imorgon...

Den lilla bruna ängeln till höger på soffan gör inte gärna mina morgnar lättare... Fast i morse var hon faktiskt jättesnäll. Det är tur att hon är så söt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0