Varför laga när man kan bli bjuden?

Idag har varit en dag precis i min smak! Dels var vi på en skön (men kall!) långpromenad med hundarna och firade att det varken regnade eller slaskade (fast jag skulle nog föredra om det kunde bli sommar nu, vi har haft lite snö och minusgrader nu - det räcker). Men framförallt så har vi inte behövt göra någonting!

Vi sov så länge att frukosten blev lunch, alltså slapp vi laga lunch. Middag bjöd mamma och pappa på (pasta med scampi, blomkål, paprika, cayennepeppar och grejer), och sedan åkte vi bara vidare till Jocke och Bodil och blev bjudna på efterrätt! Very nice indeed!
.
.
Middagen som utan problem hade räckt till lika många till. När vi hade ätit oss proppmätta såg det ut som att vi knappt hade rört det!
.
.
Och så efterrätten, något chokladfondantaktigt som var alldeles kladdigt och jättegott! Vi var försökskaniner då det var första gången Bodil lagade det här, jag kan säga att jag mer än gärna ställer upp som försökskanin igen! Men nästa gång ska jag nog inte äta så mycket middag före, för nu är jag så mätt att jag nästan mår illa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0