En riktig semesterdag

Igår hamnade vi plötsligt och utan förvarning på grillspettsmiddag ute på stugan i det fina vädret, inte alls så tokigt måste jag säga!
 
 
Riktigt riktigt gott och somrigt.
 
Och idag tror jag bestämt har varit den ultimata semesterdagen. Vi sov till 11 (har äntligen fått ordentliga sängar till lillstugan och kan sova utan att få ont i ryggen - skönt!) då vi vaknade av hundbajslukt (inte den mest perfekta början på dagen kanske, men det är sådant som kan hända om matte och husse sover alldeles för tungt...), och sedan solade vi på gården fram till lunch.
 
 
Sommarens utan tvekan mest underbara lunch! Nyfångad stekt flundra och nyfångad kokt piggvar. Mmmmmmm... Så otroligt gott!
 
Efter lunchen gick vi till sandstranden där vi solade, hundarna busade, grävde, jagade varandra, simmade (det var faktiskt så pass varmt att även vi vågade simma lite!), busade lite till och var helt vilda av lycka!
 
 
H E L T  U N D E R B A R T ! !
 
Till slut blev de två små fröknarna rätt så möra av allt bus, och jag gissar att de kommer att sova mer eller mindre resten av kvällen.
 
 
Mina små tröttöron!
 
Jag fick världens skruvlockar i nacken efter simmandet, jag var till och med tvungen att föreviga det för det såg så roligt ut. 
 
 
Hehehe, så vackert... 
 
Nu har vi spelat lite boule med brorsan i brist på annat medan vi väntar på att middagen (flundror igen, denna gång rökta - minst lika underbart som stekta!) ska bli klar. 
 
 
Här var det jag som vann! Brorsan blev dock överlägsen boule-mästare, men jag tror bestämt att jag kom tvåa i alla fall. 
 
Ja, ni ser ju att jag har haft en helt underbar dag. Fler sådana tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0