Gårdagen

Igår var det då plötsligt redan sista Rockoffkvällen (jag säger ju att det går så fort att det snart är jul!) och vi skulle äta middag inne på området (på VIP-läktaren som det så fint heter) med Elin, Markus, Hannes och Johanna. 
 
Först satt vi på altanen hos Parkkinens och njöt av solen och drack lite öl och åt lite chips medan hundarna busade. Jag tror Bella blev lite kär i Nemo, men eftersom jag hade glömt min telefon hemma finns det inga bilder på det. 
 
 
Det här är den enda bilden jag har därifrån, jag försökte nämligen tvinga Christofer att vara fotograf men det glömdes liksom bort redan efter denna bild. Som tur var kom jag ihåg att ta telefonen när vi var hem och lämnade hundarna sedan innan middagen! 
 
 
Johanna, Markus och Elin.
 
 
Jag, Christofer och Hannes. Elin tyckte att jag var lite udda med mitt mörka hår. 
 
 
Förrätten var helt sinnessjukt god! Jordärtskockspannacotta, grillad pilgrimsmussla, tryffeltomat och focaccia. Mmmm, helt underbart var det! 
 
 
Förrättsunderhållningen stod Mange Makers för. Bra är de då inte, men det var rejält med röj i alla fall (åtminstone på under 18-sidan). 
 
 
Till varmrätt var det Coeur de filet provencale. Jag kan inte uttala det och jag vet inte vad det betyder, men supergott var det! Massa vitlök, love it.
 
 
Även efterrätten var våldsamt god (men lite svår att fånga på bild eftersom det började bli lite mörkt). Apelsin- och passionsfruktsmousse med färska jordgubbar och chokladmarmor. Mmmm....
 
 
Efter det var det dags för A Tribute to Queen, riktigt riktigt bra! 
 
 
Elin och jag försökte ta en bild på oss själva för att demonstrera hur mycket röj det var. Eh. Jag vet inte vad ni säger, men jag ser ju mest bara galen ut...
 
Till slut var det då alltså dags för det obligatoriska fyrverkeriet som avslutar Rockoff, jag har en halv miljard bilder på fyrverkeriet (mitt telefonminne är numera fullt - dags att börja radera lite kanske??) men här har vi några i alla fall! 
 
 
Man kan alltså sammanfatta kvällen med supergod mat, supertrevligt, ett riktigt bra uppträdande, och fint fyrverkeri. Mycket bra avslutning på partyveckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0