Matbilder

I ett försök att blogga om något annat än vädret tänkte jag bjuda på lite matbilder från de senaste dagarna. Det har liksom blivit en hel del sådana. Men jag tänkte i alla fall vara snäll och skona er från de bilder ni redan har sett. 
 
Ja, det är liksom det jag har gjort den här helgen. Ätit. Och eftersom jag inte har gjort något mer spännande än hundpromenader, lite städning, gymmat och kokat kaffe åt gänget på jobbet (jo jag vet att jag har semester, men Kjell var ju så orolig att han inte skulle få sitt 14.00-kaffe när inte jag är på plats så då får man ju offra sig lite liksom) idag så får det helt enkelt bli matbloggning. För ovanlighetens skull... 
 
 
Fredagens underbara efterrätt. En riktig sommartårta med vitchoklad i tårtbotten - mmmmmums!
 
 
Lördagens förrätt. Någon sorts fryst sillgrejs typ. Åh, jag är så bra på att förklara ibland! Men sjukt gott var det! 
 
 
Och lördagens huvudrätt. Nypotatis, grillad kyckling, grillad fänkol och en alldeles galet god sås. Jag kunde ha ätit hur mycket som helst. Eller ja, jag gjorde väl nästan det också... 
 
 
Och så har vi dagens frukost! Har man semester så måste man ju lyxa till det lite så jag passade på att baka scones. Sämre start på dagen kan man ha!
 
Nej hörni det här var ju ingen bra idé, jag blir ju hungig av alla matbilder! Nu blir det att koka te och slänga igång en film istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0