Fantastiska fredag!

Sjukt vilken bra dag det var igår! Jag försökte halvtidsblogga från iPhonen den lilla stund jag var hemma mellan jobbet och middag, men det funkade tydligen inte så nu får det bli hela dagen på en gång istället. Vi startade ju dagen på bästa sätt med spinning så redan då kände jag att det bara måste bli en bra dag, och det blev det.

Istället för vanlig lunch var jag på champagnebrunch med Bodil, Jocke och två till. Det var riktigt riktigt nice! Gott och nååågot lyxigare än en sallad från Havtorn (som visserligen är väldigt goda, men ni fattar) eller vad jag nu hade ätit annars. Det skulle jag gärna göra varje fredag!
.
.
"Croissaaaant. Franska för torr brödbit." sade Jocke.
.
.
Mmmm.... Enda felet med champagnebrunchen var att det endast ingick ett glas champange och att jag var tvungen att gå tillbaka på jobb efteråt. Något avis på Bodil som fortsatte med champagneprovning och auktion. Det hade inte varit helt fel!
.
Så fort vi stängde butiken körde vi en liten rekordsnabb after work i källaren, dricksburken började se lite trång ut så vi tyckte det var dags att göra något åt det!
.
.
Skål!
.
Efter det var det bara hem och byta om, måla naglar och så där, ut och gå med bångstyriga små hundar och sedan iväg till Ångbåtsbryggan för middag med Malin, Emelie, Patrik och Emil.
.
.
Getostsallad. Mums!
.
Emelie: Åh, titta, du har fårballar också!
Jag: Ursäkta?!
Emelie: Ja, de där! Friterade. De är bruna.
.
.
En fårballe (tydligen), kan lätt misstas för en cashewnöt. Jag kommer aldrig kunna äta den där salladen igen utan att tänka på Emelie och fårballar!
.
.
Malin och Emil.
.
.
Patrik, jag och Emelie. Kul att Patrik och Emelie tittar in i kameran och är så där söta medan jag ser helt psycho ut... Jag tror jag skrattade åt något som Emil sade om jag inte minns fel.
.
Efter Ångbåtsbryggan satt vi hos Malin och drack sangria, snackade, sjöng lite vackert (jag ska börja rappa, har en otrolig talang, true story) och drack ännu mer sangria.
.
.
Lilla kissen Bengt låg och kollade fundersamt på oss. Lilla Bjarne tyckte vi var jobbiga så han gömde sig bakom soffan istället.
.
Sedan blev det så klart att släpa sig ner mot stan och stadshotellet också. Så ja ni hör ju, jag hade en sjukt bra fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0