Mamma + bilar = not so perfect match

Min mamma har lite otur med bilar. Framförallt har hon mååånga gånger "haft otur" när hon har backat. Det finns så många historier att det skulle kunna bli en hel (och fantastiskt rolig) bok. Men nu tänkte jag nöja mig med kvällens incident medan vi väntar på att husse ska komma hem.

Jag och dogzen hade gått och hälsat på mamma och pappa, mamma skulle skjutsa hem oss.
Hon: Jag kör ju bil så sällan nu för tiden att jag knappt kommer ihåg hur man gör.
Jag: Hehe.
Vi sätter oss i bilen, mamma försöker starta bilen, det händer ingenting.
Hon: Jävla nyckelkort
Försöker igen, ingen lycka.
Hon (läser): Apply brake... Jag gör ju det!
Hon tittar lite, provar igen, bilen startar.
Hon: Jahaa, det var gasen!

Behöver jag säga att vi höll på att skratta ihjäl oss? Och behöver jag säga att jag erbjöd mig att köra istället? Och att mamma skrek "neeeej, inte bloggeeen!" när hon upptäckte att jag fotade? Hehehe, fantastiskt!


Kommentarer
Postat av: Mamsen

he he, den bjuder jag på! : ) Har faktiskt insett och fallit till föga för att det faktiskt är så här med mig och bilar och vad är väl bättre än att roa mina medmänniskor : ) Dixie ser ju faktiskt lite orolig ut, som om hon undrar hur det här skall gå och om det finns någon flyktväg, utifall att : )

2012-06-13 @ 18:21:05
Postat av: Hanna

Hahaha, jo om Dixie kunde prata tror jag hon hade sagt "OMG, var är nödutgången?! HJÄLP! Någon?!?! gör kortecknet" hihihi :D

2012-06-13 @ 20:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0