Sko- & snäcktjuven

Jag har ju redan en gång tidigare berättat om snäcktjuven Bella. Jag kan meddela att det inte har skett några förändringar på den punkten. Men det är inte bara snäckor hon gillar. Det allra bästa hon vet är att stjäla våra skor när vi inte är hemma! 
 
Dixie har aldrig haft något sådant för sig. Att valpar älskar skor trodde jag var en myt. Men nu vet jag bättre... Som tur är så är ju Bella en väldigt väldigt liten hund, så hon biter i alla fall inte sönder skorna, men så fort de har varit ensamma så ligger det skor precis överallt i hela lägenheten. 
 
 
Men ser ni vad det allra roligaste är (förutom att det självklart ligger en snäcka där på golvet också)? Just det, hon tar alltid bara en sko av varje par?! Jag fattar inte! Aldrig två av samma sort, alltid en massa olika. Det kanske ser ut som att det är två likadana flip-flops i alla fall, men inte ens det är det. 5 skor från 5 olika par. 
 
Åh, jag skulle ge vad som helst för att få veta vad som händer i hennes lilla huvud när hon skenar fram och tillbaka i lägenheten och väljer ut vilka skor som ska få följa med just idag!

Kommentarer
Postat av: Mamma Eva

Hihi vad hon e rolig!! : )

2012-06-21 @ 09:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0