Hunddag

Idag har varit en riktig hunddag. Föst sovmorgon och mys i sängen (jag vaknade av att Bella startade en brottningsmatch med min fot! Det såg helt sjukt ut och det kittlades alldeles fruktansvärt mycket!), det är det absolut bästa våra hundar vet, de är två riktiga små mysmonster.
.
.
Väldigt suddig bild på morgonmys med Bella.
.
Sedan ringde Bodil och väckte liv i oss och så blev det promenad och fika i det underbara vårvädret med henne, Jocke, Jawa och Texas.
.
.
Dixie hittade en kanon som hon klättrade upp på.
.
.
Åh jag är så nöjd att jag lyckades ta den här bilden! Bella tycker nämligen fortfarande att Jawa är rätt så äcklig så hon vill inte vara tillräckligt nära henne för att jag ska kunna få en fin jämförelsebild, men när hon satt i min famn och Jawa satt en bit bort lyckades jag fånga båda bruna brudarna på en bild. Åh, de är så fina! Hela Bella är väl ungefär samma size som Jawas huvud, men annars ser de ju nästan precis likadana ut!
.
.
Bodils bild på hela gänget.
.
Ikväll har jag och Dixie varit på agility. Vi har inte varit med sedan före juluppehållet eftersom Dixie löpte och sedan var det ju Floridaresan, så jag hade inga förväntningar alls utan tänkte att vi provar lite bara för att friska upp minnet lite till att börja med. Och så gick det skitbra! Dixie var verkligen superduktig och jag kände att jag äntligen börjar bli bättre på att visa tydligare vad hon ska göra. Ja, det var superroligt helt enkelt och nu är vi jättepeppade att fortsätta!
.
.
Så här somnade Dixie i min väska igår, och efter den här dagen är hon ännu tröttare och slocknade direkt när vi kom hem från agilityn. Lilla gumman. Nu tror jag bestämt att jag ska gå och göra henne sällskap i sängen. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0