Längre dygn tack

Kära tomten, i år önskar jag mig fler timmar per dygn. 24 timmar räcker helt enkelt inte till. Jag kanske skulle kunna klara mig på 30 timmar. Jag lovar att vara himmelens snäll hela året om jag bara kan få det i julklapp! Tack. //Lilla Hanna

Det spelar liksom ingen roll hur effektiv jag är, jag hinner ändå inte med allt jag skulle vilja/behöva göra om dagarna! Som exempel har jag idag jobbat 9-17, varit ut med hundarna 3 gånger, lunchat med mamma, handlat middag, gymmat nästan 1,5 h, ätit middag, spelat badminton 1 timme, plus en massa annat smått och gott... Nu är klockan halv 11 och jag är inte ens i närheten av klar med den här dagen!
.
.
En liten Dixie-nos som sticker ut under täcket. Så skulle jag också vilja ha tid att ligga och mysa!
.
Framförallt skulle jag vilja ha en låååång dag imorgon! Då är jag nämligen ledig och det ska vara varmt och fint väder. Jag tippar på att jag skulle behöva 3 dygn i ett för att hinna med allt jag har tänkt göra imorgon:
- Sova läääänge
- Låååång morgonpromenad med hundarna
- Äta god frukost/lunch
- Sola
- Äta glass ute i solen
- Gå på låååång promenad med hundarna i det underbara vädret
- Träna Bella
- Gå ut och gå med Bella utan Dixie (för att Bella ska bli lite modigare och inte så bortskämd med att Dixie alltid är med som stöd)
- Passa på att springa utomhus (istället för löpband) när det äntligen ska vara lite varmt
- Ta en låååång dusch
- Tvätta, bädda rent, städa, tvätta fönster (osv osv)
- Jobba (jo jag vet att jag är ledig, men jag har annat att jobba med)
- Laga god mat och äta god mat i lugn och ro
- Se någon bra film
- Gå och lägga mig tidigt
.
Eh, kan någon förklara hur jag ska hinna allt det på... Vad ska vi säga, 10 timmar? Just det, det går inte. Jag skulle behöva ett 72-timmars dygn imorgon. Gah! Wish me luck.

Kommentarer
Postat av: mamsen

tips, skippa tvätta fönster och städa. Njut av vårsolen!! Gubben kan hjälpa till med städning och fönstertvätt i helgen ; ) Puss!

2012-03-22 @ 10:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0