Paltkoma

Åh herregud vad jag är mätt! Husse har "guldbankett" med hockeylaget ikväll så jag tänkte passa på att äta något som han inte gillar och då kändes gorgonzolasås som en vinnare.

Eftersom jag tycker att det är så sjukt tråkigt att bara laga mat åt mig själv bjöd jag över Emil och Daniel. Daniel bangade ur på grund av bakfylla (shit happens) men Emil kom i alla fall och jag lagade fläskfilé, gorgonzolasås och rösti (jag fuskade faktiskt och köpte färdiga rösti).

Det blev faktiskt sjukt gott om jag får säga det själv! Framförallt med tanke på att jag aldrig hade lagat såsen tidigare.

25 g smör, 200 g gorgonzola, smält det och så i med 2 dl grädde, koka upp, smaka av med peppar = mycket sås, väldigt god sås, och alldeles lagom mycket ostsmak! Så ja, nu är paltkoman ett faktum, men lycklig är jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0