Sammanfattning av gårdagen

Jag tänkte slänga ihop en liten sammanfattning av vår kväll i Stockholm igår (på tal om Stockholm tycker jag ibland väldigt mycket om den staden, ibland not so much, men det här var en sådan gång då jag skulle kunna flytta dit).

Först gick vi då alltså till Pressklubben (efter många om och men lyckades vi få sittplatser till och med), och jag måste säga att jag blev lite kär i det stället! De hade nånting på 300 (?) Belgiska (?) ölsorter! Snacka om beslutsångest... Och så beställde vi in lite ost och korv också. Supertrevligt, mysigt och jättegott! (Jag vill ha ett sådant lagom after workigt ställe här också!)
.
.
.
Två olika sorters öl hann vi med, båda riktigt goda!
.
Sedan gick vi till hotellet (Scandic Grand Central, jättefräscht och fint! Och som sagt sköna sängar och god frukost...) och bytte om och så där och sedan vandrade vi iväg till Grill.
.
.
Lillebror (som fyller 17 idag (grattis igen!) och var anledningen till att vi åkte) och jag i väntan på att få vårt bord på restaurangen. Jag älskar den här bilden, jag tycker ju att min solbränna har försvunnit helt och hållet redan men på den här bilden ser jag nog allt lite brun ut! Hehe. Herregud vad lång brorsan är förresten, och då har jag till och med klackar på mig här...
.
.
Hela skumma familjen med psycho-ögon.
.
Och så maten då, allt var verkligen SUPERGOTT! Synd att man inte var lite hungrigare före bara, och synd att jag pinade i mig så himla mycket mat att jag till och med mådde dåligt efteråt... En aning onödigt kanske?
.
.
Min förrätt: Avokado "Alaskan Carpaccio" med fjordlax, löjrom och grön chili. Det var riktigt gott! Men jag ångrar nästan att jag inte tog Kalv "Vitello a la Romana" med tonfisk, kapris och tomat som karlarna i sällskapet tog, för den var faktiskt hysteriskt god!!

.

.

Min varmrätt: Kalvmedaljonger "Anglais" med anklever, betor och kapris. Frrruktansvärt gott! Åh, jag dreglar nästan lite när jag tänker på den...

.

Brorsan och Christofer delade på en nätt liten T-bone steak!

.

.

Det kan faktiskt vara det mest perfekt blodigt grillade köttet jag någonsin har sett. Åh, mer dregel.

.

Sedan lyckades jag ju på något vänster trycka i mig en efterrätt också...

.

 

Crème brûlée "Le Cirque" med ananas. Muhuuums!

.

Ja, det var en supernice kväll med jättegod mat och jättetrevligt sällskap! Men jag måste erkänna att jag blir mätt bara av att kolla på bilderna... Jag har seriöst bara ätit en macka till middag och det är det enda jag har ätit sedan den där monsterfrukosten, jag har varit mätt hela dagen. Jag kommer troligtvis vara ohungrig fortfarande imorgon. Men lätt värt det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0