Morsdagsfirande

Idag har vi firat morsdag med att sjösätta och teståka nya snipan. Den fick mer än godkänt! Stor och fin (kommer bli riktigt riktigt fint efter lite småfixande) och perfekt för sommarutflykter. Alla var supernöjda!
.
.
Lilla båten!
.
.
Idag var det inte bara premiärtur med nya båten, det var dessutom första gången Bella åkte båt i hela sitt liv! Hon tyckte det var lite läskigt först, men ganska fort tyckte hon att det var riktigt trevligt. Dixie som är mera van skeppshund och verkligen älskar att åka båt var i himmelriket.
.
Vi åkte ut till Klosterviken där vi fikade, njöt av vädret och båten och snackade skit.
.
.
.
.
Supermysigt! Nu önskar jag mig en riktigt solig och varm sommar så man kan åka ut på mååånga härliga båtutflykter! Risk för att det kommer bli slagsmål om vem som får ha båten dock... Christofer var snabb och meddelade redan idag att vi gärna kör den ut till stugan på midsommar i alla fall, hehe!
.
Senare blev det så klart även morsdagsmiddag. Efter många om och men blev det till slut på Knorring där vi fick riktigt god mat och framförallt skrattade vi så att jag nästan var rädd att vi skulle bli utslängda! Och brorsan skämdes så jag tänkte att om inte personalen kastar ut oss gör nog han det...
.
.
Jag, brorsan och mamma åt lamm med chevrérisotto. Supergott!
.
.
Och till efterrätt tog jag, mamma och pappa havtornscheesecake. Även det var supergott.
.
Ja, jag skulle så gärna dela med mig av allt vi skrattade åt, men det är nog nästan omöjligt att återge det lika roligt i skrift så ni får helt enkelt nöja er med att lita på att jag hade en hysteriskt rolig middag med hela min lilla störda familj! Världens bästa. Tack för en underbar dag och en extra puss till älskade mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0