Nästan lyckad lördagsmiddag

Jag måste bara börja med att säga: herregud vilken matkoma jag har nu! Proppmätt är bara förnamnet, och jag är definitivt redo för sängen redan nu...

Jag skulle vara snäll och skämma bort min karl med god middag idag. Innerfilé, svampsås (uppdaterat improviserat recept) och min specialtitet; potatisgratäng.

Bara den lilla detaljen att jag tyckte att det såg ut att vara för lite grädde i gratängen så jag öste på med ganska mycket till.... Vilket slutade i att det snarare blev potatissoppa med vitlök och grädde. Suck. Potatisgratäng är min specialitet? My ass.

Som tur var smakade den bra ändå (och köttet blev perfekt och såsexperimentet blev succé), men jag var sekunder från att börja gråta när jag upptäckte hur potatisskivorna badade i ett hav av grädde. Pinsamt värre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0