Valborgsbilder

Hoppas ni har haft en riktigt bra valborg, för det har jag haft! Jag tog en hel del bilder också (trots att kameran dog när det blev dags för brasa så jag fick använda iPhonen istället) så nu tänkte jag försöka välja ut några av dem här. Inte helt lätt projekt.

Vi tar väl och börjar med förrätten va?
.
.
Just det, sniglar! Riktigt riktigt gott var det.
.
.
Till varmrätt blev det grillad entrecote, sparris och vitlöks-&chilismör. Bella trodde tydligen att den andra tallriken var framdukad åt henne? Men jag tror inte att hon skulle ha gillat smöret...
.
.
.
Sedan var det dags för eldning med Malin och Eddie! Vädret kunde man då verkligen inte klaga på, det är inte ofta havet ligger så där stilla!
.
.
.
Vi hade jordgubbar med oss till brasan, herregud vad gott det var!
.
.
Vi hade lite trubbel med den nedre brasan, trots bensin och grejer så ville den aldrig riktigt ta sig. Den brann en stund några gånger, men sedan dog den alltid ut igen. Så till slut tröttnade vi och tuttade eld på den stora rishögen, och den brann desto bättre!
.
.
Tre nöjda eldare.
.
.
När brasan hade lugnat ner sig gick vi in och drack kaffe och åt jättegod chokladpudding som Malin hade med sig!
.
.
Sedan lyckades vi även trycka i oss lite vit kladdkaka, amarone och sangria. MUMS!
.
Idag har vi spenderat i princip hela dagen ute i solen, jag mestadels sittandes i en solstol på lillstugstrappan. Behöver jag säga att jag är rätt så röd på näsan, i pannan och på bröstet nu? Kräft-Hanna.
.
.
Vi drack kaffe och åt struvor, men så klart kom jag inte på att ta bild förrän kaffet var slut och det bara var smulor kvar av struvorna...
.
.
Mys med hundar, bok och sol! Underbart.
.
Mitt valborgsfirande kan alltså sammanfattas med "en massa gott att äta och fint väder". Inte illa alls! Jag är helt klart supernöjd.

Kommentarer
Postat av: ellen

Spännande med sniglar. det har jag aldrig provat.

2012-05-03 @ 17:52:53
URL: http://ellencsordas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0