Inte så populär

Jag är inte mina hundars bästa vän just nu. Jag tvingade nämligen ut dem på en långpromenad i ÖS(!!)regnet så här klockan 10 på kvällen när de helst hade föredragit att ligga kvar under täcket i soffan. De gjorde sitt bästa för att vända i dörren när de såg vad som väntade dem, men elaka matte vägrade ge sig. 
 
Jag gick ner mot stan för att lura dem lite, de skulle inte ha gått en meter på vanliga skogsstigen. När vi närmade oss lade de i full fyhjulsdrift och burnade fram till butiken i hopp om att få ta skydd där, deras nästa hopp var Zoo Ligan, sedan Äventyret, och när de inte ens fick gå till Fiskarboden blev det tvärstopp och jag blev utstirrad och anklagad i någon minut innan de till slut gav upp och följde med. 
 
 
Mina hundar avskyr att bli blöta. Sjuuukt äckligt! När man kommer in efter att ha varit ute i regnet blir det alltid full fart och de försöker på alla sätt och vis torka sig - de snurrar, gräver, hoppar, springer, glider längs med soffan... Det ser hysteriskt kul ut! Denna bild tog jag efter en regnig lunchpromenad i förra veckan.
 
På ett ställe var det så högt vatten att jag var tvungen att kolla om de fortfarande kunde gå normalt eller om de var tvugna att hoppa eller kanske till och med simma. Hehe. Men uppfriskande var det minst sagt och jag gick runt och småfnissade för mig själv hela vägen bara för att det verkligen kändes som att vi var de enda överlevande, så öde som det var (konstigt nog).

Kommentarer
Postat av: Fanny

Hihihi det låter som när man sprutar lite vatten på Ebba eller Maya :) Så himla äckligt det kan vara :P

2012-10-19 @ 15:06:29
URL: http://www.ladyspalace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0