Matmatmatmatmat

Det känns som att jag har tagit en miljard matbilder den här helgen. Riktigt så många kanske det inte är egentligen, och i och för sig så tar jag väl fler matbilder än vilken normal människa som helst (jag har säkert närmare 20 sushibilder som jag aldrig har publicerat - alla ser ju likadana ut ändå!), men det känns som ovanligt många. 
 
Först gårdagens förrätt: 
 
 
Jordärtskockssoppa (på åländska jordärtskockor) med parmachips. MUMS!! Det var första gången jag gjorde jordärtskockksoppa dessutom, så jag är skitnöjd med resultatet! Receptet hittar ni här.
 
Och så gårdagens huvudrätt: 
 
 
Fläskfilé med kantarellsås och "duchessepotatis" (inom situationstecken därför att jag som vanligt inte orkade kolla upp något recept utan bara hittade på), ännu mera mums!
 
I morse efter en lång morgonpromenad med hundarna kände jag mig frisk och pigg (synd att det inte höll i sig)  så jag smällde ihop lite mysig söndagsfrukost i form av nybakade scones. 
 
 
Återigen: mums! 
 
När vi satte oss ner och skulle börja äta sade Christofer "Jag har lite grejer hos Jocke sen som jag borde hämta, kanske vi skulle bjuda in oss på kaffe?" och precis sekunden efter ringde hans telefon - det var Jocke som bjöd över oss på kaffe! Bodil tyckte att det eventuellt är ett tecken på att vi umgås för mycket, hehe.
 
 
Fast det var lite lyxigare än bara kaffe som ni ser. Vi fick någon typ av räkrullar (jag har ingen aning om vad man ska kalla det, men sjukt gott var det!) med extra räkor och tillbehör. Så ännu en gång: MUMS! 
 
Som ni ser har jag inte direkt behövt svälta den här helgen. Förkylningen börjar också sakta men säkert ge med sig tack och lov, men trots att jag sov 12 timmar i natt och inte har gjort många knop idag så är jag redan helt slut och tänker börja gå och lägga mig redan trots att klockan bara är 21. Men fatta vad pigg jag måste få vara nästa vecka sedan när jag både har fått sova och är frisk (förhoppningsvis) igen?! Håller tummarna för det i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag åt jordärtskocksoppa för första gången för några veckor sen. Mamma hade lagat på egna (!) kockor (kan man skriva så??) och det var jättegott! Nam nam!

Svar: Åh, mums! Våra var också nästan egna, det var Christofers kollega som hade fött upp dem ;) Hihi. Sjukt gott är det i alla fall! :)
Hääna Banääna

2012-10-22 @ 18:18:55
URL: http://www.ladyspalace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0